تلفن تماس
02126603575

در انگلستان بی ثباتی خاک یک مشکل طبیعی می باشد و تنها راه حل مبارزه با سستی خاک استفاده از نیلینگ می باشد. در روش نیلینگ دستگاه های میخ کوبی با قدرت و دوام بسیار میله های فولادی مسلح شده، خاک را شکافت داده و به تثبیت شیب و حفظ زمین می پردازند. نیلینگ در جاهایی که ورقه های زمین فرونشسته اند با اضافه کردن دیوار های حائل با روش نیلینگ خاک را تثبیت می کنند.

این روش سریع و مقرون به صرفه است که برای ایجاد ثبات خاک میله های فولادی را سوراخ هایی که از قبل حفر شده فرو کرده و سپس با استفاده از گروت به محکم کردن آن می پردازند.

[caption id="attachment_3122" align="aligncenter" width="336"]نیلینگ نیلینگ[/caption]

از آن جایی که این روش ساختار بسیاری دارد برای ساخت و سازهای جدید بسیار مورد استفاده قرار می گیردو در کنار آن حالت انعطاف پذیری نیلینگ، قدرت این روش را نشان می دهد و در مواقعی که زیبایی مورد اهمیت می ب اشد و نیاز به طراحی حرفه ای برای زمین سست دارید و در کنار می خواهید هزینه های ساخت و ساز و طراحی مهندسی را محدود نمایید، نیلینک کمک بسیار مفیدی خواهد و علاوه بر این شما می توانید با حفظ دامنه طبیعت و طول جاده و خطوط راه آهن، دیوار اطراف آن را با استفاده از نیلینگ تقویت نمایید چرا که از خصوصیات بارز آن سازگاری ان با محیط می باشد و به جرات می توان گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها می باشد.

نیلینگ چیست؟

نیلینگ در توده خاک شامل میلگرد هایی است که با فاصله نزدیک اجرا  و متعاقبا با دوغاب پوشانده می شوند. هنگامی که پروسه انجام میخ ها از بالا به پایین اجرا گردیـــد برای همبستگی بهتر میخ ها یک دیواره بتنی مسلح در سطح خاکبرداری اجرا می گردد . میخ کوبی در خاک به طور معمول در پایداری شیب های طبیعی و خاکبرداری ها کاربرد دارد و به علت نحوه اجرای آن که از بالا به پایین می باشد نسبت به دیگر روشهادارای مزیت می باشد .